Sprzedaż wysyłkowa

Tradycyjne sklepy stacjonarne od pewnego czasu przestały już wystarczać klientom. Natomiast w coraz większej ilości firm internetowych można zamówić produkty bezpośrednio do domu. Współczesny rynek zatem wręcz wymusza na producentach udostępnienie takiej możliwości. Na co należy zatem zwrócić uwagę zanim wyślemy pierwszą paczkę i rozpoczniemy sprzedać wysyłkową?
Umowa z firmą kurierską
Prawdopodobnie to nie my samodzielnie będziemy rozwozić paczki – byłoby to fizycznie niemożliwe. Dlatego powinniśmy zrobić dokładny przegląd dostępnych nam firm kurierskich. Sprawdźmy, w jakich cenach oferują one dostarczenie przesyłek i od czego zależy ewentualna różnica w cenie – od wagi, rozmiaru paczki czy miejsca, w które ma być dostarczona? Po dokładnym rozeznaniu się na rynku, wybierzmy jedną firmę i podpiszmy z nią umowę.
Opakowania
Zanim wyślemy pierwszą paczkę, warto również przemyśleć pewne detale związane z tego typu sprzedażą. Pewnie nikt nie chciałby dostać paczki w brzydkim, obskurnym pudełku. Zadbajmy więc o to, aby nasze produkty były zapakowane w zgrabne, ładne paczuszki. Możemy również do nich dołączyć krótki list do klienta z podziękowaniem za zakupy – nie możemy tego zrobić osobiście, jak w sklepie stacjonarnym, więc pozostaje nam tylko taka forma.
Zorientujmy się, jaki jest dobry producent opakowań w naszej okolicy i zamówmy u niego pudełka, w które będziemy pakować zakupy klientów. Dobrze jest nadrukować na nie logo i nazwę firmy, a także motto, jeżeli firma takowe posiada. Estetyka to aspekt, o którym często zapominamy, a to duży błąd – wielu klientów, szczególnie kobiet, zwraca uwagę na takie detale i mogą je one zachęcić do kolejnych zakupów w naszym sklepie. Producent opakowań powinien więc stać się naszym przyjacielem na stałe.
Magazyn
W sklepie tradycyjnym zwykle na bieżąco monitorujemy ruch i jesteśmy w stanie mniej więcej przewidzieć, jaka ilość towaru sprzeda się w najbliższych dniach. To znacznie ułatwia nam zamówienia w hurtowniach czy u producentów.
W sklepie internetowym nie jest aż tak łatwo przewidzieć ruch. Może się zdarzyć, że ilość zamówień wzrośnie nagle i nieoczekiwanie. Powinniśmy być na to przygotowani i mieć zmagazynowane nieco więcej towaru, na taki wypadek. Oczywiście, najprościej to zrobić, jeśli sprzedajemy artykuły trwałe – ubrania, książki. Natomiast w przypadku niektórych naturalnych kosmetyków i produktów spożywczych robienie zapasów zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem, dlatego warto zachować tutaj zdrowy rozsądek, aby nie stracić.
Opakowania kartonowe możesz znamówić u producenta http://www.elanopack.pl/