Planujesz otwarcie osiedlowego sklepiku? Zobacz, jak to zrobić skutecznie

Czy w dobie hipermarketów otwarcie zwykłego osiedlowego sklepu spożywczego ma jeszcze jakikolwiek sens? Mogłoby się wydawać, że przy dyskontowych gigantach, oferujących szeroką gamę najrozmaitszych produktów, mały spożywcza ma nikłe szanse i szybko zbankrutuje. Tymczasem rzeczywistość wygląda nieco bardziej optymistycznie – moda na zdrowy styl życia sprawia, że coraz więcej osób robi zakupy w niewielkich warzywniakach czy małych sklepikach, mając na uwadze przede wszystkim jakość i świeżość produktów. Przy odrobinie wysiłku, kreatywności i zmysłu biznesowego sklep spożywczy może zatem stać się źródłem naprawdę satysfakcjonujących dochodów. \r\n
Dobra lokalizacja kluczem do sukcesu
\r\nZnalezienie dobrej lokalizacji to już połowa sukcesu – dlatego fundamentem wszelkich działań związanych z otwarciem sklepu powinno być rzetelne rozeznanie rynku. Najlepiej poszukać odpowiedniego lokalu na terenie dużych blokowisk, gdzie konkurencja nie jest zbyt duża. Nie należy zanadto się przejmować jeżeli w niewielkiej odległości mieści się hipermarket: mając do wyboru przemierzanie całego dyskontu w celu zakupu 1 czy 2 produktów lub szybkie zakupy w pobliskim „spożywczaku” zdecydowana większość klientów wybierze drugą opcję. Zyskowną inwestycją będzie również sklep na nowym osiedlu na obrzeżach miasta – w takim miejscu najłatwiej będzie zbudować pozycję sklepu i zyskać zaufanie oraz stałych klientów. \r\n
Droga przez urzędy
\r\nProwadzenie własnej działalności gospodarczej nie obejdzie się bez szeregu formalności, którym każdy przedsiębiorca musi stawić czoła. Podstawowa sprawa to oczywiście rejestracja działalności w CEIDG lub KRS (w zależności od typu firmy: działalność jednoosobowa czy spółka). Poza tym sklep musi spełniać standardy ochrony przeciwpożarowej – potrzebne będzie odpowiednie zaświadczenie od Państwowej Straży Pożarnej. Szczególnie ważną kwestią w przypadku sklepu spożywczego jest także odbiór lokalu przez Sanepid – bez zezwolenia inspektora sanitarnego prowadzenie takiego biznesu jest niestety niemożliwe. Dlatego już na etapie budowania czy remontu i kompletowania wyposażenia sklepu najlepiej trzymać się ściśle przepisów zawartych w Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z 2006 roku. Warto także zasięgnąć porady w najbliższym oddziale Sanepidu, dlatego że każdy przepis może być różnorodnie interpretowany. \r\n
Asortyment, który przyciąga klientów
\r\nTrudno konkurować z hipermarketami pod względem różnorodności produktów. Dlatego oferta osiedlowego sklepiku powinna być przede wszystkim oryginalna: stawiajmy na wysoką jakość i lokalne produkty, których raczej nie znajdziemy na dyskontowych półkach. Niemały wpływ na dochody sklepu ma sprzedaż alkoholu – w tym przypadku musimy nie tylko zdobyć koncesję, ale także dbać o to, aby sprzedawany przez nas towar pochodził z pewnych, legalnych źródeł. Najrozsądniejszym wyjściem jest nawiązanie współpracy z renomowaną hurtownią, jak np. http://alkohole.eurocash.pl/oddzialy/. Po dopełnieniu wszystkich formalności i skomponowaniu oferty naszego sklepu możemy wystartować z działaniami promocyjnymi, dzięki którym pozyskamy pierwszych klientów.