Dostosowanie wiązań narciarskich

Zakup podstawowego wyposażenia narciarskiego to nie wszystko. Należy jeszcze zwrócić uwagę na warunki oraz dobrać odpowiednio sprzęt. Do tego warto mieć z tyłu głowy fakt, że to my odpowiadamy za nasze bezpieczeństwo. Podejmując ryzyko powinniśmy znać parę sposobów na uniknięcie lub zminimalizowanie uszkodzeń ciała i sprzętu.
Hamulec i rodzaj
Szerokość hamulca jest dość istotną kwestią. Oprócz tego, że hamulec powinien być dostępny w każdym modelu wiązań narciarskich atomic i innych firm, to musimy go dobrać w taki sposób, żeby zapewnił nam bezpieczeństwo. Jeżeli kupujemy wiązanie, sprawdźmy czy szerokość hamulca jest większa niż szerokość narty, na którą kupiliśmy wiązanie. Staraj się także unikać większych szerokości niż na kilkanaście mm od końca narty.
Wiązania zjazdowe są podstawowym typem i dostosowane do miłośników zjeżdżania. Jeżeli ktoś woli zwiedzanie i prostsze podchodzenie, to lepiej się będzie czuł z wiązaniami AT.Są jeszcze wiązania wyścigowe. Są cięższe i posiadają więcej elementów, aby zapewnić szybkość jazdy i odporność na ekstremalne warunki.
Zakres DIN
Zakres DIN określa zakres wagi oraz przeznaczenia, dla których dane wiązania zostały wykonane. Dostosowanie wiązań nart zależy od wzrostu, masy ciała, a także naszych zdolności i rozmiaru buta. Zazwyczaj kupujemy wiązania narciarskie atomic, zamiast wiązań demo. Dlatego też istotne jest, żeby dostosować DIN do naszych butów.
Ci, którzy jeżdżą agresywniej lub mają większą masę potrzebują wyższych ustawień DIN. Nawet jeżeli zestawimy dwóch narciarzy z takim samym poziomem umiejętności oraz takich samych gabarytów, to jeżeli mają inne rozmiary buta, muszą mieć także inny DIN. Do tego norma ta jest dostosowywana do wieku narciarza.
Warto pamiętać, że im wyższe DIN, tym bardziej wytrzymałe wiązania. Takie są istotne dla agresorów, którzy mogą uszkodzić mechanizm podczas jazdy lub wypaść z nart.
Wskazówki do wywrotek.
Czasem zdarzy się sytuacja, w której będziemy musieli działać pod wpływem chwili. Są takie przypadki, gdzie nawet wiązania narciarskie atomic nam nie pomogą, jeżeli nie zareagujemy w porę. Może nam się zdarzyć sytuacja, gdy wypnie nam się jeden but podczas zjazdu. Najlepszą rzeczą jaką możemy wtedy zrobić, jest wywrócenie się zgodnie z kierunkiem ruchu nart.
Wywrotka w drugą stronę lub próba dalszej jazdy z jedną nartą kończy się poważnym skręceniem kostki. Można się także posiłkować kijkami, ale nie wszyscy z nich korzystają i nie zawsze łatwo nimi trafić podczas zjazdu, by w porę wypiąć buty, szczególnie jeżeli zaskoczy nas sytuacja.
Więcej informacji znajdziesz na stronie https://proshop.com.pl/13-wiazania-narciarskie.